FGOAMERY ANGLESUPDEL WINDPOWER PROJECT HUNGARY 

AMERIKA - EURÓPA EGYÜTT A SZÉLBEN... 

headerphoto


Ingyenes honlapkészítő


Üzenőfal



Új üzenet:
Név:

Üzenet:



MISSOURÍ PMA

CHINESE PMA

HORNET PMA



BLUEWIND PMA





CHINESE PMA
A PROTOTÍPUSOK GYÁRTÁSA A  MAGYAR VÁLASZTÁSOK EREDMÉNYÉTŐL FÜGG, MIVEL JELENLEG
A SZÉLTURBINA NEMKÍVÁNATOS TERMÉK. A HELYI ÖNKORMÁNYZATOK SZABÁLYÁTÓL FÜGG A SORSA.


A szögállás miatt a kritikus szélsebességnél a hátrahajló lapátsor  nem ütközik bele tartóoszlopba, mert kiemelkedik az erős szélzónából. Ez a megoldás
megakadályozza a túlpörgést, és a fékezést okozó kárt, az állórész leégését.
Nem szükséglet az eletromos fékezés, mert a lapátok kiemelkednek a szélzónából, és leáll a forgás.
A kiemelkedési szög max. 80 fok.

VÉGLEGESEN GYÁRTANDÓ PROTOTÍPUS







EURÓPÁBAN A SZÉL, ÉS A NAPENERGIA EGYÜTT JÁR KÖZÖTTÜNK, AHOGY AMERIKÁBAN...

ANGLESUPDEL WINDPOWER ÉS SOLAR PANEL ELHELYEZÉSE A VÁROSI PANELHÁZAK TETEJÉRE! ZÖLD ERŐMŰ A HÁZTETŐN!

FGOAMERY ANGLESUPDEL WINDPOWER HUNGARY​
VÉDETT FORMA.


AZ AMERIKAI MÓDOSÍTOTT ALTERNÁTOR JELLEMZŐI: KIS ÖNSÚLY, NAGY ELEKTROMOS TELJESÍTMÉNY, LAPÁTOK SZÁMÁNAK BŐVÍTÉSÉVEL NYOMATÉK NÖVELÉS, NEM SZÁMÍT, HA MEGTELIK ESŐVÍZZEL, AKKOR IS MŰKÖDIK, A VILLÁM SEM ÁRT NEKI, MERT A SOLENOID VEZÉRLI. AZ OSZLOP HAMARABB ROPPAN ÖSSZE A HURRIKÁNTÓL, MINT EZ A KIS ALTERNÁTOR ERŐMŰ. SZOLÁR PANELLEL EGYÜTTMŰKÖDIK. EME VILÁGÁBAN LEGYŐZHETETLEN.


AZ ORRKÚPOS VÁLTOZAT HÁROM LAPÁTOS.
HURRICANE ALTERNATOR.

MISSOURI ALTERNATOR
A TÁRCSÁS VÁLTOZAT KILENC LAPÁTOS, VAGY TÖBB.
HORNET SUPERCORE, MISSOURI, HURRICANE, WINDBLUE ALTERNATOR


AZ ANGLESUPDEL HUNGARY  SZÉLTURBINA PROTOTÍPUS GYÁRTÁSA FOLYAMATBAN VAN. TESZTELÉSE 2022  - BEN TÖRTÉNIK MEG.  A KRITIKUS SZÉLSEBESSÉGNÉL KIEMELKEDIK A LAPÁTSOR, ÍGY A FÉKEZÉS SEM, A TÚLPÖRGÉS SEM OKOZ KÁRT.



Általánosítható minden 12 V - os N 42 neo mágnessel modifikált alternátorra.
Próbapadon mért valóságos értékek alapján a generátor 1000 ford/min 75 V 10 A 750 W, lefelé kerekítve. Aki ezt az olcsó megoldást kevésnek tartja, költségét növelve visszatekercselheti, ami a valóságban újra tekercselést jelent. Minden szélgenerátor terhelés nélküli adatokat közöl. Beüzemelés után éri csalódás a felhasználót. Az átlagos 5 -7 A teljesítmény a valóságos 500 ford/min. Vannak gyártók akik szélturbina hirdetésben -1500 - 2000 ford/min - reklámozzák a terméküket, még az 1000 ford/min is sok, csak viharban fordul elő. Talán ezek a gyártók nem is tudják mit írnak le. Inkább a kevesebb értéket közelítem, minthogy csalódást okozzak.


INNOVÁCIÓS MŰHELY
NYERS ALAPPROTOTÍPUS OTTHONI KÖRNYEZETBEN GYÁRTVA
HORNET - MISSOURI - HURRICANE PMA


Az Anglesupdel Windpower teljesítmény az oszlop magasságtól függ,  amit be kell tartani. Szerepelnie kell a vásárlási ajánlatban az oszlop magassága, mert így nem okoz csalódást a várt, teljesímény. Min. 12 m.

Amerikai mintájú szélturbina alternátor acél rögzítő test, fejlesztett magyar változata. Delco Remy homlokpajzs rendszerű alternátor rögzíthető rajta. Delco Remy 10 -12 SI, DRA, Denso, Cargo, Ridex, Lester, AC Delco, Bosch, Missouri, Hurricane, Windblue, Hornet, WindZilla, és a kínai 500 W 600 W 800 W 2000 W 12 - 24 - 48 V, valamint a Török ista Breeze 500 W 1000 W 15000 W 2000 W generátor rögzíthető a turbina vázon stb. A nem látható rotor megoldás Neomagnet - szuper mágnes - N 42 rotor módosítással rendelkezik. 1000 fordulatnál 10 A 80 V a teljesítménye 800 W. Fényképe az interneten látható. Három fázisú a veszteség csökkentése miatt. Végleges változata helyszíni egyenirányítású AC. Teljesítménye, próbapadi adat 1000 ford/min 75 V 10 A - 750 W 12 V. Súlya 17 kg. A tartó oszlop átmérője 38 mm. A sarkköri változatot 48 mm csőben helyezkedik el. Alkalmazása Wind - 10 A 12 V Solar -190 A 12 V. Nem a tetőn helyezkedik el a solar panel, mert karbantartási költséget emeli. A képen látható, alaszkai, kanadai, szibériai változat, mely szerkezetileg a legerősebb. Sokan azon a tájékon gyertyával világítanak, megérdemlik az olcsó áramot és a melegvizet. Átméretezéssel kialakítható az FGOMARINE tengeri, afrikai, európai, változat. Tízenöt lapáttal bővíthető. Vízbontásra alkalmas. Három állású kapcsolót tartalmaz. 1. Fékezés 2. Szabad 3. Három fázisú generátor áram kapcsolás, három egy fázisű transzformátorral 230 V átalakítása, vagy inverter 230 V közvetlenül használható fűtésre.
Amerikai tapasztalat szerint: 1.) 140 km/h szélsebességet kibír. 2.) A siklócsapágy nem fagy be, mint ahogy a csúszóérinkező. 3.) Nem melegszik a generátor, mert nincs beburkolva aluminiummal szellőző rés nélkül. 4.) A töltésvezérlést 12 V Solenoid látja el, beállítással automatikusan, folyamatos a túláram elterelés. 5.) A túltöltés elleni elterelést vízmelegítésre használja, nem az értelmetlen dumpload ellenállással pazarolja el a megtermelt hőt. 6.) Fékezése manuális, szakaszos lassító, rövidrezárással. 7.) Nem kell hozzá vezérlő elektronika, ami meghibásodik. 8. Maximális szélterhelés 200 km/h. 9. Esővízben is működik.
Az FGOAMERY ANGLESUPDEL WINDPOWER ÚJ TERMÉK.


Digitális 440 amperes töltésvezérlő eltérítő relével és LED-es volt mérővel szél- és napenergia számára



Az elterelő relével ellátott 440 amperes töltésvezérlő az elterelő terheléseinkkel használható (külön megvásárolható terelőterhelés). Egyes eltérítési terhelések közé tartozik a huzaltekercses ellenállás, az egyenáramú vízmelegítő elemek, a szobafűtőink vagy az egyszerű hálózati tápinverterek.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez a töltésvezérlő nem kompatibilis a lítium akkumulátorokkal.

Ez a 12 V DC 440 amperes, 10 000 wattos átirányításvezérlő LED-kijelzővel rendelkezik, amely jelzi az akkumulátor feszültségét .

  • Csatlakoztasson egyszerre több turbinát és napelemet akár 440 amper értékig!
  • A maximális folyamatos szoláris áramerősség lekapcsolt üzemmódban 100 amper.
  • A maximális szoláris áramerősség átirányítási módban 440 amper. Ez egy hatalmas hibrid szél és napenergia töltésvezérlő.
  • Használja szél- vagy napenergiát, vagy mindkettőt egyszerre! Víz- vagy napenergiához vagy mindkettőhöz is használható.
  • Felhasználó által megváltoztatható beállítások -- A piacon lévő számos vezérlő csak a dump szintjét teszi lehetővé!
  • Kettős mikroprocesszoros vezérlés a stabilitás és a pontosság érdekében
  • Több felhasználó által megváltoztatható beállítás és kioldási pont számos különféle rendszerkövetelményhez és alkalmazáshoz.
    • Módosíthatja a kiürítési pont feszültségszintjét, a kiürítés végi feszültségszintjét, valamint az átirányítási módban eltöltött idő hosszát, amikor a végponti feszültséget elérte (0 és 999 másodperc között vagy 0 és 999 perc között).
  • Elszigetelt elektronikai védelem – Szinte lehetetlen véletlenül a szél- vagy napenergiát közvetlenül az áramköri lapra csatlakoztatni
    • A fedélzeti relé leválasztja az elektronikát a nagy 440 amperes relé hátsó feszültségcsúcsaitól. Ez fontos az elektronika leghosszabb élettartamának eléréséhez. Másnak nincs ilyen!
  • Az akkumulátor állapotát jelző LED jelzi az akkumulátor tényleges feszültségét!
  • A fedélzeten lévő zöld LED jelzi, hogy a vezérlő dump módban van
  • Plug & Play: Hosszú vezetékek a 12 V-os akkumulátorhoz vagy akkumulátorbankhoz való egyszerű csatlakoztatáshoz
  • Átirányíthatja a töltőforrást az akkumulátorokról a terhelésre, vagy lerakhatja mindkét akkumulátort a töltőforrással együtt.
  • Hibrid képesség – csatlakoztassa a szél- és a napenergiát egyszerre
  • Fordított polaritás elleni védelem
  • Rendkívül alacsony fogyasztás , még bekapcsolt voltmérő mellett is (szinte elhanyagolható).
    • A voltmérő beállítható úgy, hogy az inaktív időszakok után kikapcsoljon.
    •  
    • A tehereltérítésről:

Az elterelő vezérlő alapvető működési filozófiája meglehetősen egyszerű. Figyelje az akkumulátor feszültségét, és ha az előre meghatározott szintre emelkedne, csatlakoztasson megfelelő méretű elterelő terhelést az akkumulátorhoz vagy az energiaforráshoz, hogy megakadályozza az akkumulátor feszültségének további növekedését. Ez egy nagyon egyszerű, de nagyon hatékony módszer az akkumulátor túltöltésének megelőzésére. Minden alternatív energiarendszernek rendelkeznie kell valamilyen típusú akkumulátor túltöltés elleni védelemmel.

Számos irányzat a témában:

  1. Az áramforrásnak (szélturbina, napelemek stb.) -- az akkumulátorokhoz csatlakoztatva kell maradnia, amíg a dump aktív.
  2. A forrást közvetlenül a terhelésre kell irányítani, és le kell választani az akkumulátorokról. Véletlenül úgy gondoljuk, hogy sokkal jobb, ha a szélturbinát mindig az akkumulátorokhoz kötve hagyjuk.

Miért? Ha eltávolítja az akkumulátor töltöttségi szintjét egy szélturbináról, és az áramot közvetlenül egy terhelésre küldi, akkor gyakorlati szempontból rövidzárlatot lát (a terhelés és az ólomvezetékek ellenállásától függően). Ez a turbina lapátok meghibásodását okozhatja. drámaian lelassul, és bizonyos esetekben leállítja. Ez a fékezés felmelegedést okozhat az állórészben, ha néhány másodpercenként ismétlődik (ha az akkumulátor csak egy kicsit túl van a tetején). Ha megengedi, hogy a turbina lássa az akkumulátorokat és a terhelést, a turbina inkább a tervezési tartományon belül marad – ez mindig jó dolog. A belső relék úgy vannak beállítva, hogy a forrással együtt lemerítsék az akkumulátorokat, de ha le szeretné választani a forrást az akkumulátorokról és közvetlenül a terhelésre küldeni, egyszerűen használja a relék N/C érintkezőit is.

A SOLENOID TÖLTÉSVEZÉRLÉS EBBŐL A KÉT ELEMBŐL ÁLL. ÁLLAPOTA KÖNNYEN ELLENŐRIZHETŐ. 12 V 440 A. FOLYAMATOSÜZEMŰ. AZ ÁZSIAI GYÁRTÓK GÚNYOLÓDNAK EGYSZERŰSÉGÉN. FELFORRÓSODÓ DOBOZOKAT GYÁRTANAK HELYETTE, AUTOMATIKUS FÉKKEL, VISZONT AMIT FÉKEZNEK TÖBBNYIRE LEÉG. EZ A RENDSZER IS AZ AUTÓIPAR TERMÉKE.


SOLENOID 12 - 24 - 48 V
Akkumulátor - szabályozó mind a szél, mind a napelemek bemeneti energiájához. 
Ez a szabályozó akár extra energiát is képes leadni, ami ingyenes forró vizet vagy hőt hoz létre, vagy csak megszakíthatja az extra energiát, hogy megakadályozza az akkumulátorok túlzott töltését. Ez az egység elengedhetetlen a szélturbinákhoz, mivel olyan mechanikus mágnesszelepet használ, amely képes kezelni a nagyfeszültségű túlfeszültségeket, ellentétben a szilárdtestvezérlőkkel.

Az akkumulátor túltöltését gátló szabályozó megfelelő helye : „AZ AKKUMULÁTORON VAN”.
Használható mind a nagy, mind a legkisebb szél - és napenergia-rendszerek vezérlésére.
Az energia átirányításával vagy csökkentésével hatékonyan megakadályozza az akkumulátorok túlzott töltését.
Az első vezérlő, amely át tudja terelni vagy egyszerűen leválasztani a bejövő áramot anélkül, hogy elektromos ív keletkezne.
Szélviharok idején az IGBT vezérlők képesek felmelegedni!
Ez az egység legfeljebb 12 V 10 000, 24 V 5000, 48 V 2500 wattot képes vezérelni!
12 szélturbina vagy 40 napelem 12 V esetében!
Akkumulátor-szabályozó - Vágás / lekapcsolás vezérlő - Átirányítási terhelés-akkumulátor-szabályozás -
CUT-LOAD vezérlő (Nem kell dump teherellenállást vásárolni)
Ebayon kapható. 32,000 ft. + magyar vám.

A KÍNAI SZÉLTURBINA GYÁRTÓK EGYKOR AZT HARSOGTÁK AZ EBAYON, HOGY VÉGET ÉRT A SOLENOID KORSZAK, MIUTÁN MEGJELENTEK A SZILÁRD CONTROLLER FŰTŐTESTTEL. AZ OTTHONI SZÉLTURBINA ESETÉBEN SEM AMERIKÁBAN, SEM EURÓPÁBAN AZ AUTÓIPARI ELEKTRONIKUS ÖSSZEFONÓDÁS NEM SZŰNT MEG, SŐT ERŐSÖDIK.

AKI INKÁBB MEGCSINÁLJA AZ ELTERELÉST KB. 5000 FT.-BÓL.




William B. Cushman, Ph.D. 
ALASKA
FGOAMERY WINDPOWER ADTA KÖZRE

Elterelő áramkör 

SOLENOID VEZÉRLŐ
Az alábbiakban egy kapcsolási rajz látható egy egyszerű feszültségszabályozó átirányító áramkörről, amelyet a Radio alkatrészeiből és egy autóipari reléből állíthat össze. Magam még nem próbáltam ki ezt az áramkört, ezért tudassa velem, ha kipróbálja, és bármilyen problémája van vele, hogy elvégezhessem a szükséges javításokat (és szeretném tudni, hogy működik-e).Itt található a főbb részek listája, amelyek a relé kivételével elérhetőek a Radio-től. Relét kell szereznie bármelyik autóalkatrész-áruházból.
  1. LM339 Quad Comparator, RS cat # 276-1712 $ 1.29
  2. TIP42G PNP tranzisztor, RS macska # 276-2027 $ 1.59
  3. 2N3909 PNP tranzisztor, RS cat # 276-1604 2,59 USD 15 darabos csomagért
  4. 1N4733A Zener dióda, RS macska # 276-565 $ 1.29
  5. 1N4004 Dióda, RS macska # 276-1103 $ 0.79
  6. 10 Kohm 15 fordulatos trimpot, RS macska # 271-343 $ 2.59
 
A fentieken kívül szükséged lesz néhány ellenállásra, amint az ábrán látható, áramköri lapra az áramkör felépítéséhez, egy dobozra vagy bármi másra, ahová be lehet helyezni és megvédeni az elemektől, és ha a relétekercs DC-ellenállása kisebb, mint kb. ezer ohmos hűtőbordára lesz szükség a TIP42G-hez. Miután megépítette a feszültségszabályozó áramkört, be kell állítania azt, hogy a relét a választott feszültségen működtesse, valószínűleg 13,8 volt. Ha itt nem csavartam valamit, akkor az áramkör állítólag így fog működni: Az 5,1 voltos zener dióda teteje az LM339 feszültség-összehasonlító pozitív bemenetének feszültségreferenciája a 9. érintkezőnél. Amint az akkumulátor feszültsége növekszik, Ennek a feszültségnek a töredéke jelen lesz a 10 Kohm trimpot ablaktörlőjénél, mert a trimpot és az 5,6 Kohm ellenállás sorba állítva állítható feszültségosztót alkotnak a test és az akkumulátor feszültségének körülbelül 2/3-a között. Az LM339 szám csapjai az óramutató járásával ellentétes irányban a chip bal felső részétől (lefelé nézve), így a trimpot ablaktörlő az LM339 8. tűhöz csatlakozik. Amint az LM339 8. tű (az inverz bemenet) feszültsége meghaladja a 9. érintkező feszültségét, a 14. érintkező összehasonlító kimenete "alacsony" értékre változik. Ennek az összehasonlítónak a kimenete valójában nyitott kollektor típusú, ami azt jelenti, hogy csak aktív alacsony, nincs aktív magas. Mindenesetre, amikor a 14. tű kimenete alacsonyra süllyed, a 6N Kohm ellenálláson keresztül a 2N3906 tranzisztor alapfeszültségét a kollektorfeszültsége felé húzza, így "bekapcsolja". A 2N3906 tranzisztor a TIP42G bázisa és kollektora között van összekötve, így amikor a 2N3906 vezetőképessé válik, ez lehetővé teszi az áramnak az alapról a TIP42G kollektorára történő áramlását, így ez is vezetőképessé válik. Ez a konfiguráció egyébként "Darlington pár" néven ismert, és az aktuális erősítés növelésére szolgál. Amikor a TIP42G vezetőképes, az áram átfolyik a relétekercsen, ezáltal energiával ellátva. Az 1N4004 dióda arra szolgál, hogy kivegye az induktív visszarúgást a relétekercsből, amikor a TIP42G kikapcsol.
Ezt az áramkört úgy lehet beállítani, hogy táplálja azt az egyenfeszültség-forrást, amely a kívánt értékre van beállítva (például 13,8 V), és a trimpotot addig állítja, amíg a relé éppen működik. Kényelmes 13,8 voltos forrás (vagy valami közeli) egy teljesen feltöltött autóakkumulátor, amelynek motorja jár, hogy fenntartsa ezt a töltetet. A fentiek szerint az LM339 komparátor eredendő és nagyon kicsi hiszterézisét alkalmazzuk, de ez nem biztos, hogy elég. Tudni fogja, hogy ez a helyzet, mert a relé túl gyakran működik. Ez biztosítja a legnagyobb pontosságot, de pazarolja az energiát. Egyébként ennek a problémának a megoldása, ha felmerül, további két ellenállást ad hozzá, az egyik az LM339 9. érintkezőjétől a Zener dióda tetejéig vezetéket helyettesíti, a második pedig az LM339 9. és 14. érintkezője közé csatlakozik. . Az első ellenállást (a 9. tű és a Zener dióda között) kb. 1 Kohm-ra, a másodikat pedig 1 Mohm-ra állítom első tippként. Itt próbálod megtenni. A 14. érintkező az összehasonlító kimenete az LM339-ben, a 9. tű pedig a "pozitív" (nem invertáló) bemenet ugyanahhoz az összehasonlítóhoz. A 8. tű egy inverz bemenet hozzá. A fenti áramkör felépítésének módja, ahogy a 8. érintkező feszültsége növekszik (invertáló bemenet) a kimenet 9. érintkezőjénél alacsonyabbá válik, működteti a relét. A relé terhelése kissé lehúzza az akkumulátor feszültségét, a 8. érintkező feszültségét a 9. érintkező alá csökkenti, és a relé felszabadul. A két új ellenállás feszültségosztót készít, mert sorban vannak, és a köztük lévő csomópont a 9-es érintkező bemenete. Most tegyük fel, hogy a 8-as érintkező bemeneti feszültsége éppen meghaladta a 9-es érintkező feszültségét, és a kimenetet elment alacsony, működteti a relét. Ezt a kimeneti feszültséget (most alacsony) az új feszültségosztón keresztül a 9 érintkezőre kell alkalmazni, és kissé lehúzni, így a 8. érintkező feszültségének nagysága nagyobb lesz a 9 érintkezőhöz képest. Mivel ezek között a feszültségek közötti különbség nagyobb az akkumulátor feszültségének nagyobb változásának kell bekövetkeznie a rendszer ciklusának előidézésére. A nagyobb mennyiséget a két ellenállás aránya határozza meg, amely ebben az esetben 1 és 1000 között van. Tehát, ha az akkumulátor feszültsége megfelelő 13,8-nál, akkor ezreléke 0,0138, tehát éppen hozzáadtunk 0,0276-ot volt hiszterézis (0,0138 V-tal magasabb, ha a kimenet magas, és 0,0138 V-tal alacsonyabb, ha a kimenetet alacsonyra húzzák). Ha ez nem elegendő a hiszterézishez, akkor csak csökkentse az 1 Mohm ellenállás ellenállását, vagy növelje az 1 Kohm ellenállás ellenállását, amíg meg nem lesz.


EURÓPAI - AFRIKAI - SKANDINÁV PROTOTÍPUS SZERELÉS KÖZBEN

AMELYIK ALTERNATORNAK NEM JÖN KI A  CSAPÁGYHÁZÁBÓL GUMIKALAPÁCCSAL KOCOGTATVA A ROTORJA,
AKKOR MÁR GYANAKODHATUNK ARRA,, HOGY EGY HANYAG, TOLAKODÓ ÁZSIAI TERMÉKKEL ÁLLUNK SZEMBEN. AZ ALUMINIUNIUM HÁZAT MEG KELL FÚRNI ÉS HIDRAULIKUS PRÉSSEL KINYOMATNI A ROTORT. RÁADÁSUL ARCÁTLANUL DRÁGA HOLMI. CSEREKÉNT SEM FOGADJÁK EL EURÓPÁBAN. VAJON, HOGYAN JAVÍTJÁK, HA NINCS KÉZNÉL PRÉS?

WIND POWER PMA s
 
                                                                                        
Alternátor Rotor Módosítás 
 
                       William B. Cushman, Ph. D. Neodymium magnet módosítás




Faragó - Töreky  Neodymium magnet féle módosítás kísérlete
Az állórészhez hasonlóan a rotornak hat póluskészlete van, amelyek "körmökként" vannak elosztva a kerülete körül. Ezeknek a karmoknak van egy erős elektromágnesük, amely a mag belsejében van kialakítva, a tekercsek tengelyirányban vannak a rotor tengelyével irányítva. Az egyik karomkészlet tehát "északi" pólus, amikor az elektromágnes feszültség alatt áll, a másik pedig "déli" pólus. Most eltávolítjuk a mezőt tekercselő elektromágnest a rotorról, és egy állandó mágnest helyettesítünk a helyén, amelynek tengelyirányú pólusai is vannak. Az alkalmazott állandó mágnes sokkal erősebb, mint az eltávolított elektromágnes, de a karmokon átmenő mágneses út változatlan marad, kivéve a fluxus sűrűségét.

A generátor bármely rotorához használt vasat mindig erősen áteresztő típusnak választják, így a rotor mágneses fluxusának vonalai nagyrészt kénytelenek az egyik pólusból a másikba áramlani az elektromágnes mindkét végén lévő karmos szerkezeteken keresztül, összecsukódva belső (elektromágneses) mágnes és a karmok között cikcakk formájú kerületi légrésen halad át. Azoknál a dimenzióknál, amelyekkel itt foglalkozunk, a rotor tengelyén át nem folyik a fordított fluxus, mert a térerősség összességében elég erős ahhoz, hogy elhárítson egy ilyen hatást. Vagyis a rotor tengelye mágnesesen megragad, és a rotor (elektro) mágnes egy másik részeként működik. A karmos darabok közötti cikk-cakk rés alakja, mivel levegő és sokkal kevésbé áteresztő, mint a vas, a mágneses fluxust hasonló cikk-cakk alakúra irányítja. Tehát a rotor forgásakor lesz egy olyan helyzet, ahol ez a rés pontosan kettévágja az állórész szegmensét, és a rés mindkét oldalán lévő "északi" és "déli" karmok ugyanolyan mágneses hatással lesznek rá. Ahogy tovább forog, az "északi" vagy a "déli" karom egyre nagyobb területe az adott állórész-szegmens szomszédságába kerül, és így átviszi a sajátos mágneses tér polaritását. Ez a cikk-cakk "karom" kialakítás tehát megakadályozza, hogy a forgórész elfordulásakor hirtelen mágneses átmenetek történjenek az állórész szegmensében. A hirtelen átmenetek megakadályozásával ez az elegáns kialakítás nagymértékben kiküszöböli azt a tendenciát, hogy legyen olyan hely vagy helysorozat, ahol a mágneses út áteresztőbb és így vonzóbb, mint a szomszédos helyek.

Miután megértettük a forgórész tervezését, könnyen belátható, hogy a mezei tekercset tartalmazó tengelyirányban tekercselt elektromágnes könnyen helyettesíthető egy állandó korong típusú mágnessel, azonos tengelyirányú polaritással és megfelelő furattal a rotor tengelyéhez. Nos, talán a "könnyen" nem egészen helyes szó. További előnye az a megdöbbentő tény, hogy az állandó mágnesek, mint például a különféle ritkaföldfémek, sokkal erősebb mágneses fluxussal rendelkeznek, mint az elektromágnesekkel gyakorlatilag elérhető. A "gyakorlati" alatt azt értem, hogy a szupravezető megközelítések meghaladják a lehetőségeink nagy részét. És mint kiderült, nem is szükséges.

  William B. Cushman, Ph.D. 
  ALASKA



Nem szükséges az eredeti rotort és a tengelyt kidobni, és lecserélni egy új állandó mágneses rotorra, aminek a hatásfoka elmarad ettől az axial flux megoldástól. A radlál flux megoldás gyártási helye ismeretlen. Sokan tudják ki gyártja.
Magyarországon, ha lehet kapni 520 dollár, hajózási szállítással, nemzetközi és hazai adókkal, vámmal együtt. Egyébként Magyarországra való amerikai szállítás le van tiltva az Ebayon.

250.000 Ft. Viszont Delco Remy 10SI alternator nincs jelen a magyar piacon, mivel csak ahhoz jó.

HSMAG KÍNA - RADIAL FLUX ROTOR kizárólag a Delco Remy 10-12 SI alternátorhoz alkalmazható.
Az összes amerikai szélturbina gyártó ezt a típust használja, - (10SI) - két szélturbina gyártó cég kivételével:
A HURRICANE  ÉS A BLUEWIND.


Nagyobb a hatásfoka az axiál flux körmös rotor megoldásnak, ha visszatekerik, - a visszatekerés költség növelő - , mint a  jóval drágább, Kínában legyártott radiál flux alternátor mágnes rotornak, - Delco Remy - ahol a lapos mágnesek bedugulnak, olyan hatást keltve, mintha fogazott hajtás lenne. Az amerkai szélturbina gyártók a maguk gyártmányának vallják. Az eredeti körmös rotor esetében 24 V 48 V-nál csak a tekercs paraméterein kell változtatni. 
Ennél az Econyom Hungary N - 42 neo mágnes axial flux megoldásnál az eredeti körmös rotort, és a tengelyt nem kell kihajítani, sőt az 55 A 12 V egyenirányyítót sem, ami hasznos hulladék.


WIND POWER PMA ROTOR 12 V.  EUROPA NEO MAGNET AXIAL FLUX ROTOR PROJECT,
EU. IMPORT ANYAGBÓL KÉSZÜL AHOGY AZ FGOAMERY  SZÉLTURBINA.
Az összes Delco Remy homlokpajzsú alternátorhoz alkalmazható.

FEJLESZTŐ: Faragó - Töreky Péter - Hungary



FGOAMERY ECONYOM HUNGARY



















 

A rotor 7 póluskészlettel rendelkezik, amelA rotor 7 póluskészlettel rendelkezik, amelyek "körmökként" vannak elosztva a kerülete körül. Az egyik karomkészlet tehát "északi" pólus, a másik pedig "déli" pólus. Az epoxival bevont N 45 neomagos mágnes a hurrikán rotorokban mélyen telíti az állórészt. Az eredetileg a karmos karmban használt vasat nagyobb hatékonyságú formák és kovácsolt acél felhasználásával cserélték ki, amelyet a Hurricane állandó mágneses generátorokban használnak. A rotorban lévő mágneses fluxus vonalak nagyrészt kénytelenek áramlani az egyik pólusból a másikba a mindkét végén lévő trapéz karmos karomszerkezeteken keresztül, a belső mágneses szerkezet körül összecsukódnak, és a karmok között cikcakk alakú kerületű légrésen mennek keresztül. Magán a rotortengelyen keresztül nem folyik fordított fluxus.
A karmos darabok közötti cikk-cakk rés alakja, mivel levegő és sokkal kevésbé áteresztő, mint a kovácsolt acél, és a mágneses fluxust hasonló cikk-cakk alakúra irányítja. Tehát a rotor forgásakor lesz egy olyan helyzet, ahol ez a rés pontosan kettévágja az állórész szegmensét, és a rés mindkéA rotor 7 póluskészlettel rendelkezik, amelyek "körmökként" vannak elosztva a kerülete körül. Az egyik karomkészlet tehát "északi" pólus, a másik pedig "déli" pólus. Az epoxival bevont N 45 neomagos mágnes a hurrikán rotorokban mélyen telíti az állórészt. Az eredetileg a karmos karmban használt vasat nagyobb hatékonyságú formák és kovácsolt acél felhasználásával cserélték ki, amelyet a Hurricane állandó mágneses generátorokban használnak. A rotorban lévő mágneses fluxus vonalak nagyrészt kénytelenek áramlani az egyik pólusból a másikba a mindkét végén lévő trapéz karmos karomszerkezeteken keresztül, a belső mágneses szerkezet körül összecsukódnak, és a karmok között cikcakk alakú kerületű légrésen mennek keresztül. Magán a rotortengelyen keresztül nem folyik fordított fluxus.

A karmos darabok közötti cikk-cakk rés alakja, mivel levegő és sokkal kevésbé áteresztő, mint a kovácsolt acél, és a mágneses fluxust hasonló cikk-cakk alakúra irányítja. Tehát a rotorA rotor 7 póluskészlettel rendelkezik, amelyek "körmökként" vannak elosztva a kerülete körül. Az egyik karomkészlet tehát "északi" pólus, a másik pedig "déli" pólus. Az epoxival bevont N 45 neomagos mágnes a hurrikán rotorokban mélyen telíti az állórészt. Az eredetileg a karmos karmban használt vasat nagyobb hatékonyságú formák és kovácsolt acél felhasználásával cserélték ki, amelyet a Hurricane állandó mágneses generátorokban használnak. A rotorban lévő mágneses fluxus vonalak nagyrészt kénytelenek áramlani az egyik pólusból a másikba a mindkét végén lévő trapéz karmos karomszerkezeteken keresztül, a belső mágneses szerkezet körül összecsukódnak, és a karmok között cikcakk alakú kerületű légrésen mennek keresztül. Magán a rotortengelyen keresztül nem folyik fordított fluxus.
A karmos darabok közötti cikk-cakk rés alakja, mivel levegő és sokkal kevésbé áteresztő, mint a kovácsolt acél, és a mágneses fluxust hasonló cikk-cakk alakúra irányítja. Tehát a rotor forgásakor lesz egy olyan helyzet, ahol ez a rés pontosan kettévágja az állórész szegmensét, és a rés mindkét oldalán lévő "északi" és "déli" karmok ugyanolyan mágneses hatást gyakorolnak rá. Ahogy tovább forog, az "északi" vagy "déli" karmok egyre több része kerül az adott állórész tekercs szomszédságába, így áthelyezi a sajátos mágneses tér polaritását. Ez a cikk-cakk "karom" kialakítás tehát megakadályozza, hogy a forgórész elfordulásakor hirtelen mágneses átmenet történjen az állórész szegmensében. megakadályozza a hirtelen átmeneteket, ez az elegáns kialakítás nagyrészt kiküszöböli azt a tendenciát, hogy legyen egy olyan hely vagy helysorozat, ahol a mágneses út áteresztőbb és így vonzóbb, mint a szomszédos helyek. A réselt mágneses rotor kialakításában a kerület körüli áteresztőképesség ezen változásai okozzák a mágneses "dugulást".

forgásakor lesz egy olyan helyzet, ahol ez a rés pontosan kettévágja az állórész szegmensét, és a rés mindkét oldalán lévő "északi" és "déli" karmok ugyanolyan mágneses hatást gyakorolnak rá. Ahogy tovább forog, az "északi" vagy "déli" karmok egyre több része kerül az adott állórész tekercs szomszédságába, így áthelyezi a sajátos mágneses tér polaritását. Ez a cikk-cakk "karom" kialakítás tehát megakadályozza, hogy a forgórész elfordulásakor hirtelen mágneses átmenet történjen az állórész szegmensében. megakadályozza a hirtelen átmeneteket, ez az elegáns kialakítás nagyrészt kiküszöböli azt a tendenciát, hogy legyen egy olyan hely vagy helysorozat, ahol a mágneses út áteresztőbb és így vonzóbb, mint a szomszédos helyek. A réselt mágneses rotor kialakításában a kerület körüli áteresztőképesség ezen változásai okozzák a mágneses "dugulást".
 
t oldalán lévő "északi" és "déli" karmok ugyanolyan mágneses hatást gyakorolnak rá. Ahogy tovább forog, az "északi" vagy "déli" karmok egyre több része kerül az adott állórész tekercs szomszédságába, így áthelyezi a sajátos mágneses tér polaritását. Ez a cikk-cakk "karom" kialakítás tehát megakadályozza, hogy a forgórész elfordulásakor hirtelen mágneses átmenet történjen az állórész szegmensében. megakadályozza a hirtelen átmeneteket, ez az elegáns kialakítás nagyrészt kiküszöböli azt a tendenciát, hogy legyen egy olyan hely vagy helysorozat, ahol a mágneses út áteresztőbb és így vonzóbb, mint a szomszédos helyek. A réselt mágneses rotor kialakításában a kerület körüli áteresztőképesség ezen változásai okozzák a mágneses "dugulást".
 
yek "körmökként" vannak elosztva a kerülete körül. Az egyik karomkészlet tehát "északi" pólus, a másik p

A rotor 7 póluskészlettel rendelkezik, amelyek "körmökként" vannak elosztva a kerülete körül. Az egyik karomkészlet tehát "északi" pólus, a másik pedig "déli" pólus. Az epoxival bevont N 45 neomagos mágnes a hurrikán rotorokban mélyen telíti az állórészt. Az eredetileg a karmos karmban használt vasat nagyobb hatékonyságú formák és kovácsolt acél felhasználásával cserélték ki, amelyet a Hurricane állandó mágneses generátorokban használnak. A rotorban lévő mágneses fluxus vonalak nagyrészt kénytelenek áramlani az egyik pólusból a másikba a mindkét végén lévő trapéz karmos karomszerkezeteken keresztül, a belső mágneses szerkezet körül összecsukódnak, és a karmok között cikcakk alakú kerületű légrésen mennek keresztül. Magán a rotortengelyen keresztül nem folyik fordított fluxus.

A karmos darabok közötti cikk-cakk rés alakja, mivel levegő és sokkal kevésbé áteresztő, mint a kovácsolt acél, és a mágneses fluxust hasonló cikk-cakk alakúra irányítja. Tehát a rotor forgásakor lesz egy olyan helyzet, ahol ez a rés pontosan kettévágja az állórész szegmensét, és a rés mindkét oldalán lévő "északi" és "déli" karmok ugyanolyan mágneses hatást gyakorolnak rá. Ahogy tovább forog, az "északi" vagy "déli" karmok egyre több része kerül az adott állórész tekercs szomszédságába, így áthelyezi a sajátos mágneses tér polaritását. Ez a cikk-cakk "karom" kialakítás tehát megakadályozza, hogy a forgórész elfordulásakor hirtelen mágneses átmenet történjen az állórész szegmensében. megakadályozza a hirtelen átmeneteket, ez az elegáns kialakítás nagyrészt kiküszöböli azt a tendenciát, hogy legyen egy olyan hely vagy helysorozat, ahol a mágneses út áteresztőbb és így vonzóbb, mint a szomszédos helyek. A réselt mágneses rotor kialakításában a kerület körüli áteresztőképesség ezen változásai okozzák a mágneses "dugulást".

edig "déli" pólus. Az

A rotor 7 póluskészlettel rendelkezik, amelyek "körmökként" vannak elosztva a kerülete körül. Az egyik karomkészlet tehát "északi" pólus, a másik pedig "déli" pólus. Az epoxival bevont N 45 neomagos mágnes a hurrikán rotorokban mélyen telíti az állórészt. Az eredetileg a karmos karmban használt vasat nagyobb hatékonyságú formák és kovácsolt acél felhasználásával cserélték ki, amelyet a Hurricane állandó mágneses generátorokban használnak. A rotorban lévő mágneses fluxus vonalak nagyrészt kénytelenek áramlani az egyik pólusból a másikba a mindkét végén lévő trapéz karmos karomszerkezeteken keresztül, a belső mágneses szerkezet körül összecsukódnak, és a karmok között cikcakk alakú kerületű légrésen mennek keresztül. Magán a rotortengelyen keresztül nem folyik fordított fluxus.

A karmos darabok közötti cikk-cakk rés alakja, mivel levegő és sokkal kevésbé áteresztő, mint a kovácsolt acél, és a mágneses fluxust hasonló cikk-cakk alakúra irányítja. Tehát a rotor forgásakor lesz egy olyan helyzet, ahol ez a rés pontosan kettévágja az állórész szegmensét, és a rés mindkét oldalán lévő "északi" és "déli" karmok ugyanolyan mágneses hatást gyakorolnak rá. Ahogy tovább forog, az "északi" vagy "déli" karmok egyre több része kerül az adott állórész tekercs szomszédságába, így áthelyezi a sajátos mágneses tér polaritását. Ez a cikk-cakk "karom" kialakítás tehát megakadályozza, hogy a forgórész elfordulásakor hirtelen mágneses átmenet történjen az állórész szegmensében. megakadályozza a hirtelen átmeneteket, ez az elegáns kialakítás nagyrészt kiküszöböli azt a tendenciát, hogy legyen egy olyan hely vagy helysorozat, ahol a mágneses út áteresztőbb és így vonzóbb, mint a szomszédos helyek. A réselt mágneses rotor kialakításában a kerület körüli áteresztőképesség ezen változásai okozzák a mágneses "dugulást".

epoxival bevont N 45 neomagos mágnes a hurrikán rotorokban mélyen telíti az állórészt. Az eredetileg a karmos karmban használt vasat nagyobb hatékonyságú formák és kovácsolt acél felhasználásával cserélték ki, amelyet a Hurricane állandó mágneses generátorokban használnak. A rotorban lévő mágneses fluxus vonalak nagyrészt kénytelenek áramlani az egyik pólusból a másikba a mindkét végén lévő trapéz karmos karomszerkezeteken keresztül, a belső mágneses szerkezet körül összecsukódnak, és a karmok között cikcakk alakú kerületű légrésen mennek keresztül. Magán a rotortengelyen keresztül nem folyik fordított fluxus.

A karmos darabok közötti cikk-cakk rés alakja, mivel levegő és sokkal kevésbé áteresztő, mint a kovácsolt acél, és a mágneses fluxust hasonló cikk-cakk alakúra irányítja. Tehát a rotor forgásakor lesz egy olyan helyzet, ahol ez a rés pontosan kettévágja az állórész szegmensét, és a rés mindkét oldalán lévő "északi" és "déli" karmok ugyanolyan mágneses hatást gyakorolnak rá. Ahogy tovább forog, az "északi" vagy "déli" karmok egyre több része kerül az adott állórész tekercs szomszédságába, így áthelyezi a sajátos mágneses tér polaritását. Ez a cikk-cakk "karom" kialakítás tehát megakadályozza, hogy a forgórész elfordulásakor hirtelen mágneses átmenet történjen az állórész szegmensében. megakadályozza a hirtelen átmeneteket, ez az elegáns kialakítás nagyrészt kiküszöböli azt a tendenciát, hogy legyen egy olyan hely vagy helysorozat, ahol a mágneses út áteresztőbb és így vonzóbb, mint a szomszédos helyek. A réselt mágneses rotor kialakításában a kerület körüli áteresztőképesség ezen változásai okozzák a mágneses "dugulás


Hozzászólások

Szóljon hozzá

Név:
E-mail:
Az e-mail cím nem jelenik meg az oldalon
Hozzászólás: